آزمون بین المللی پزشکی ایتالیا IMAT

آزمون بین المللی پزشکی جهت پذیرش در ایتالیا IMAT ، توسط تعدادی از دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل در گرایش های پزشکی ، دندانپزشکی ، جراحی و رشته های مرتبط با آنان به زبان انگلیسی و ایتالیایی گرفته می شود. این آزمون توسط وزارت آموزش ایتالیا MIUR  و با همکاری مراکز آموزشی و خدمات پذیرش کمبریج ایجاد شد. این آزمون به زبان انگلیسی و با هدف پذیرش در دانشگاه های ایتالیا در ماه آوریل برگزار می شود و پذیرش افراد در ماه اکتبر صورت می گیرد.

هزینه زندگی در ایتالیا نیز از علل و مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به ایتالیا می باشد. در این مطلب به بررسی کلیتی از آزمون IMAT ایتالیا می پردازیم، جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون شریط اعزام دانشجو و اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایتالیا می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

جزییات و شرایط، منابع آزمون ورودی آی مت IMAT پزشکی ایتالیا

آزمون IMAT  به صورت چند گزینه ای می باشد و به دو بخش ذکر شده در زیر تقسیم می گردد :

مهارت تفکر ( تفکر انتقادی و توانایی حل مسائل ) و سنجش میزان دانش مرتبط با علوم زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات که هر کدام به صورت جداگانه 30 سوال را در بر می گیرند.

مدت زمان این آزمون IMAT نود دقیقه می باشد و همه ی سوالات به صورت پنج گزینه ای می باشند. برای هر پاسخ صحیح 1،5امتیاز، سوالات بدون پاسخ 0 امتیاز و هر پاسخ غلط 0،4 نمره منفی در نظر گرفته شده است. افرادی که حداقل 20 امتیاز کسب کرده باشند در لیست آخرین رتبه های اخذ شده قرار می گیرند، چرا که حداکثر امتیاز گزارش شده در هر بخش 90 می باشد.

آزمون IMAT  جز یکی از سه آزمون (BMAT,IMAT,OET  ) می باشد و برای پذیرش در دانشگاه های ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمون پذیرش پزشکیBMAT   :

این آزمون در انگلستان و اغلب کشور­­­های خارجی جهت تحصیل در گرایش های پزشکی ، دامپزشکی و علوم زیست شناسی برگزار می گردد، آزمونی که در ماه نوامبر برگزار می گردد و پذیرش آن در ماه اکتبر صورت می گیرد.

آزمون شغلی به زبان انگلیسی (OET  ) : این یک آزمون زبان است که از ( دندانپزشکان، پزشکان تغذیه، پرستاران، فیزیوتراپان، چشم پزشکان، داروسازان، پزشکان اطفال، رادیولوژی، پزشکان گفتار درمان و دامپزشکان ) و کسانی که قصد شرکت در فعالیت های عملی به زبان انگلیسی و کسب مهارت به این زبان را دارند گرفته می شود. ناگفته نماند که این آزمون بر روابط در زندگی واقعی و بهداشت محیط تاکید دارد.

آزمون IMAT همانند آزمون BMAT موضوعاتی یکسان به جز چند مورد را بر می گیرد. لذا آمادگی افراد برای آزمون IMAT همانند آمادگی جهت شرکت در آزمون BMAT می باشد. لذا کشور ایتالیا برای آمادگی افراد جهت پذیرش در دانشگاه ها کتاب هایی مانند ( تفکر انتقادی و حل مسائل، زیست شناسی ، شیمی ، ریاضیات و کتاب نظریات) را منتشر کرده است. لذا کسانی که میخواهند سطح مهارت زبان انگلیسی خود را مورد ارزیابی قرار دهند و اطلاعات بیشتری در مورد آزمون IMAT کسب کنند با مدارس ایتالیایی که در آنان آزمون برگزار می شود مانند: کمبریج مرکز تمامی آزمون های SELT و ESOL و ساختمان انگلیسی دانشگاه کمبریج و شورای بریتانیا آزمون IELTS  تماس حاصل فرمایند. شرایط تحصیل به زبان انگلیسی و بدون مدرک زبان در ایتالیا وجود دارد ولی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در این کشور معمولاً دانشگاه ها مدرک زبان را الزامی می دانند.

دانشگاه های پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

دانشگاه های پزشکی ایتالیا برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و دانشجویان را با توجه به آزمون IMAT مورد پذیرش قرار می دهند این دانشگاه ها عبارتند از:

  • دانشگاه باری
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه ساپینزا رم
  • دانشگاه تورورگاتا رم
  • دانشگاه دوم ناپل

پس از انتخاب دانشگاه، باید مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی ایتالیا را فراهم نموده تا مراحل اخذ پذیرش انجام شود و در گام بعدی باید شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا را فراهم نمایید. افرادی که قصد اخذ اقامت ایتالیا را دارند باید پس از اتمام تحصیلات کار در ایتالیا را پیدا کنند و شرایط تابعیت یا شهروندی ایتالیا را کسب کنند.

About دکتر حشمدار

پرفسور حشمدار دارای دانشنامه دکترای سازه در زمینه طراحی سازه های سه بعدی و دانشنامه دکترای کامپیوتر در زمینه الگوهای ژنتیکی ، مولف ده ها کتاب و مدال طلای بهترین پژوهشگر جهان در زمینه سازه در سال 2011 می باشد. Computers and Structures, Inc. CALL: +13473940002 Dr. Hashamdar

Check Also

۱۰۰ عدد بورس تحصیلی برای ادامه تحصیل در دانشگاه بانکوک در سال 2018

این کمک هزینه تحصیلی و برنامه برای تحصیل در رشته کارشناسی را پوشش می دهد.دانشگاه …